Opublikowano Dodaj komentarz

Przepływomierz masowy powietrza (MAF sensor) – objawy i wymiana

Przepływomierz - VDO - Opel Astra G H / Corsa C / Meriva / Omega B / Signum / Tigra B / Vectra B C / Zafira A - 1.8 / 2.0 / 2.2

Przepływomierz masowy powietrza tzw. MAF sensor najczęściej ulega awarii z powodu starości lub innych czynników zewnętrznych wpływających na jego działanie. Przyczyną wadliwego działania czujnika przepływu powietrza są powszechne zanieczyszczenia takie jak brud czy kurz.

Każdy przepływomierz prędzej czy później będzie wymagał wymiany, nie ma podzespołów kompletnie bezawaryjnych. Użytkując auto na co dzień na pewno zauważymy jakieś niedomagania związane z MAF.

Czytaj dalej Przepływomierz masowy powietrza (MAF sensor) – objawy i wymiana
Opublikowano Dodaj komentarz

Uszkodzony klin na wale korbowym Opel 2.0 cdti

2.0 cdti - koło zębate wału korbowego - 55566012, 637272, 93178821, 5636346, 55183525 - opel

Układ rozrządu w silniku spalinowym odpowiedzialny jest za odprowadzanie spalin do kanałów wydechowych oraz za dostarczanie mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów. Mechanizm ten odgrywa więc bardzo ważną rolę, w przypadku jego awarii dochodzi do kompletnego unieruchomienia pojazdu, a nawet poważnego uszkodzenia silnika.

Czytaj dalej Uszkodzony klin na wale korbowym Opel 2.0 cdti
Opublikowano Dodaj komentarz

Niski poziom płynu chłodzącego Astra, Vectra, Zafira

Niski poziom płynu chłodzącego - komunikat - opel

Komunikat dotyczący niskiego poziomu płynu chłodniczego pojawia się najczęściej w Oplach: Astra G, H, J, Vectra C, Zafira B oraz Insignia. Na pewno nie należy go bagatelizować. Jeśli będziemy mieli szczęście skończy się tylko na wymianie czujnika poziomu płynu chłodzącego. Jeśli pecha z powodu pęknięcia zbiorniczka i fizycznego wycieku płynu to skutki mogą być poważne łącznie z przegrzaniem jednostki napędowej.

Czytaj dalej Niski poziom płynu chłodzącego Astra, Vectra, Zafira
Opublikowano Dodaj komentarz

Błąd P2282 Insignia 2.0 cdti i komunikat „Awaria pojazdu…”

Przewód intercollera Opel Insignia 2.0 CDTI 13242121 / 22990025 / 860118 / 1302275

Komunikat „Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem” często idzie w parze z błędem P2282-52. Pojawia się w Oplu Insignia oraz Zafira wyposażonych w silnik diesla 2.0 cdti w praktycznie wszystkich wariantach mocy. Winowajcą jest uszkodzony przewód Intercollera, zwany potocznie rurą od turbo. Guma, z której został wykonany niestety pęka i pojawia się nieszczelność w układzie dolotowym. Usterka jest na tyle częsta, że Opel przeprowadzał bezpłatną akcję serwisową na wymianę tej rury.

Czytaj dalej Błąd P2282 Insignia 2.0 cdti i komunikat „Awaria pojazdu…”
Opublikowano Dodaj komentarz

Drgania, wibracje podczas przyspieszania Insignia – przyczyny i skutki

Drgania auta - Insignia podczas przyspieszania

Dziwne drgania i wibracje podczas przyspieszania Oplem Insignią (1.6, 2.0 Turbo i cdti) to problem, który trapi wielu kierowców. Występuje już podczas delikatnego wciskania gazu i nasila się gdy przyspieszamy gwałtowniej. Drgania wyraźnie czuć na kierownicy, często zdarza się, że auto drga na boki. Towarzyszą temu bardzo uciążliwe hałasy w rodzaju dudnienia we wnętrzu auta.

Czytaj dalej Drgania, wibracje podczas przyspieszania Insignia – przyczyny i skutki
Opublikowano Dodaj komentarz

Kiedy należy wymienić koło dwumasowe?

Zamachowe koło dwumasowe

Dwumasowe koło zamachowe to jeden z najsłabszych punktów nowoczesnych samochodów, napędzanych silnikiem diesla. Element ten zużywa się w każdym samochodzie, w niektórych szybciej, w innych nieco później, ale zawsze koszta naprawy są dość wysokie. Zastanawiasz się jak rozpoznać uszkodzenie „dwumasy”? Spieszymy z odpowiedzią.

Czytaj dalej Kiedy należy wymienić koło dwumasowe?
Opublikowano Dodaj komentarz

Problemowe klapy wirowe kolektora dolotowego – Insignia 2.0 cdti

Zabrudzona klapa wirowa kolektora Insignia 2.0 cdti

Urywające się klapy wirowe kolektora dolotowego w Oplach Insignia, Astra J IV, Zafira C z silnikiem 2.0 cdti to niestety dość powszechny problem. Szczególnie w modelach z początkowych lat produkcji gdzie występowały kolektory o nr. 55566258 klapki urywały się z powodu wady konstrukcyjnej. W nowszych modelach montowano kolektor ssący o numerze 55571993, który był już konstrukcją znacznie trwalszą.

Czytaj dalej Problemowe klapy wirowe kolektora dolotowego – Insignia 2.0 cdti
Opublikowano Dodaj komentarz

Uszkodzony termostat samochodowy – objawy i wymiana

Aby silnik auta działał sprawnie musi być odpowiednio chłodzony. Awaria układu chłodzenia może doprowadzić nawet do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

W skład najważniejszych elementów układu chłodzenia wchodzą termostat, pompa wody, nagrzewnica oraz chłodnica. Wszystkie powinny być w 100% sprawne.

Czytaj dalej Uszkodzony termostat samochodowy – objawy i wymiana
Opublikowano Dodaj komentarz

Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?

Prawie każde auto z silnikiem diesla po 2000 roku produkcji wyposażone jest w filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Konieczność ich stosowania wymusiły przepisy – kolejno wchodzące normy spalin Euro 5 a potem 6. Wszystko po to aby auta stały się bardziej ekologiczne i emitowały do atmosfery mniej szkodliwych substancji.
Rzeczywiście udało się w znaczny sposób zmniejszyć emisję szkodliwych cząstek stałych do atmosfery, ale jest też druga strona medalu… Filtry dpf wymagają dodatkowej uwagi i niekiedy przysparzają kierowcom sporo problemów. Szczególnie gdy auto w znacznej mierze eksploatowane jest w warunkach miejskich. Czytaj dalej Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?