Filtr powietrza to jeden z podstawowych elementów eksploatacyjnych wymagający regularnego serwisowania. Co ile należy wymieniać filtr powietrza? Jaką dokładnie pełni on funkcję? Czym grozi jazda z brudnym filtrem powietrza i jak go samodzielnie wymienić? Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem.
Czytaj dalej Co ile wymieniać filtr powietrza?Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?
Prawie każde auto z silnikiem diesla po 2000 roku produkcji wyposażone jest w filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Konieczność ich stosowania wymusiły przepisy – kolejno wchodzące normy spalin Euro 5 a potem 6. Wszystko po to aby auta stały się bardziej ekologiczne i emitowały do atmosfery mniej szkodliwych substancji.
Rzeczywiście udało się w znaczny sposób zmniejszyć emisję szkodliwych cząstek stałych do atmosfery, ale jest też druga strona medalu… Filtry dpf wymagają dodatkowej uwagi i niekiedy przysparzają kierowcom sporo problemów. Szczególnie gdy auto w znacznej mierze eksploatowane jest w warunkach miejskich. Czytaj dalej Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?
Wyciek oleju z chłodniczki Insignia, Astra J 2.0 cdti 1.6 1.8
Dziś chcielibyśmy opisać kolejną typową bolączkę silnika diesla 2.0 cdti, ale również 1.6 i 1.8 w benzynie montowanego między innymi w modelach: Insignia oraz Astra J. Chodzi dokładnie o wyciek oleju z okolic chłodnicy oleju oraz obudowy filtra. Problem początkowo daje o sobie znać widocznym zapoceniem, a w skrajnych przypadkach olej może zacząć kapać.
Czytaj dalej Wyciek oleju z chłodniczki Insignia, Astra J 2.0 cdti 1.6 1.8
Opel Vectra B C 2.2, Astra G 2.0 di, dti diesel nie odpala? Co zrobić?
Bardzo częstą przypadłością silników diesla 2.0 di 82KM 8v, 101KM dti 16V oraz 2.2 di 117KM i dti 125 KM montowanych w modelach: Opel Astra G oraz Vectra B i C jest problem z odpalaniem. Jednostki te lata swojej świetności mają już dawno za sobą dlatego wymagają trochę większej uwagi niż jednostki nowe. W tym artykule poradnikowym postaramy się dość dokładnie nakreślić problem i dać wskazówki co należy zrobić aby samodzielnie lub z pomocą mechanika uporać się z problemem utrudnionego odpalania Opla z silnikiem diesla 2.0 i 2.2. Czytaj dalej Opel Vectra B C 2.2, Astra G 2.0 di, dti diesel nie odpala? Co zrobić?
Czyszczenie wtryskiwaczy – jak dbać o wtryski w dieslu?
Wielu właścicieli aut z silnikiem diesla zadaje sobie pytanie jak dbać o wtryski aby jak najdłużej cieszyć się bezproblemową jazdą. Czyszczenie brudnych wtryskiwaczy umożliwia wiele dostępnych na rynku preparatów chemicznych. Jednym z nich jest Liqui Moly Diesel Spulung, któremu poświęcony będzie ten wpis. Wielu może się wydawać, że to tylko środek chemiczny i na pewno nie daje satysfakcjonujących efektów… Fakty są jednak inne, preparat wielokrotnie pomógł kierowcom skutecznie wyczyścić zabrudzone wtryskiwacze i przywrócić prawidłową, równą pracę silnika. Należy zaznaczyć, że środek jest w 100% bezpieczny dla auta i nie ma możliwości zniszczenia jednostki napędowej po jego zastosowaniu. Czytaj dalej Czyszczenie wtryskiwaczy – jak dbać o wtryski w dieslu?
Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik – Insignia 2.0 cdti
Właściciele Opli Insignia z silnikiem diesla 2.0 CDTI 160 KM często borykają się z problem pojawiającego się komunikatu na desce: “Niskie ciśnienie oleju zgaś silnik“. Kontrolka niskiego poziomu oleju zapala się najczęściej podczas zimnego rozruchu silnika, pomimo, że po kilku sekundach gaśnie w żadnym przypadku nie należy tego zjawiska lekceważyć. Czytaj dalej Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik – Insignia 2.0 cdti
Zawodny przycisk otwierania klapy bagażnika – mikrostyk Insignia
Koncern GM wypuścił na rynek (dokładnie w 2008 roku) niezwykle wygodną limuzynę, którą jest Opel Insignia. Niestety limuzyny również miewają wady fabryczne. W tym modelu bardzo problematyczny okazał się mikrostyk – przycisk otwierania klapy bagażnika. Do wystąpienia awarii może dojść nawet w autach, które nie mają dużego przebiegu, a objawem jest brak możliwości otwarcia klapy po naciśnięciu przycisku. Jak zatem naprawić wadliwy mikrostyk i to bez konieczności odwiedzenia mechanika samochodowego? Czytaj dalej Zawodny przycisk otwierania klapy bagażnika – mikrostyk Insignia