Opublikowano Dodaj komentarz

Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?

Prawie każde auto z silnikiem diesla po 2000 roku produkcji wyposażone jest w filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Konieczność ich stosowania wymusiły przepisy – kolejno wchodzące normy spalin Euro 5 a potem 6. Wszystko po to aby auta stały się bardziej ekologiczne i emitowały do atmosfery mniej szkodliwych substancji.
Rzeczywiście udało się w znaczny sposób zmniejszyć emisję szkodliwych cząstek stałych do atmosfery, ale jest też druga strona medalu… Filtry dpf wymagają dodatkowej uwagi i niekiedy przysparzają kierowcom sporo problemów. Szczególnie gdy auto w znacznej mierze eksploatowane jest w warunkach miejskich. Czytaj dalej Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?

Opublikowano Dodaj komentarz

Wyciek oleju z chłodniczki Insignia, Astra J 2.0 cdti 1.6 1.8

Dziś chcielibyśmy opisać kolejną typową bolączkę silnika diesla 2.0 cdti, ale również 1.6 i 1.8 w benzynie montowanego między innymi w modelach: Insignia oraz Astra J. Chodzi dokładnie o wyciek oleju z okolic chłodnicy oleju oraz obudowy filtra. Problem początkowo daje o sobie znać widocznym zapoceniem, a w skrajnych przypadkach olej może zacząć kapać.
Czytaj dalej Wyciek oleju z chłodniczki Insignia, Astra J 2.0 cdti 1.6 1.8

Opublikowano Dodaj komentarz

Opel Vectra B C 2.2, Astra G 2.0 di, dti diesel nie odpala? Co zrobić?

Opel Astra, Vectra 2.0, 2.2 di dti nie odpala

Bardzo częstą przypadłością silników diesla 2.0 di 82KM 8v, 101KM dti 16V oraz 2.2 di 117KM i dti 125 KM montowanych w modelach: Opel Astra G oraz Vectra B i C jest problem z odpalaniem. Jednostki te lata swojej świetności mają już dawno za sobą dlatego wymagają trochę większej uwagi niż jednostki nowe. W tym artykule poradnikowym postaramy się dość dokładnie nakreślić problem i dać wskazówki co należy zrobić aby samodzielnie lub z pomocą mechanika uporać się z problemem utrudnionego odpalania Opla z silnikiem diesla 2.0 i 2.2. Czytaj dalej Opel Vectra B C 2.2, Astra G 2.0 di, dti diesel nie odpala? Co zrobić?

Opublikowano Dodaj komentarz

Czyszczenie wtryskiwaczy – jak dbać o wtryski w dieslu?

wtryskiwacze do diesla

Wielu właścicieli aut z silnikiem diesla zadaje sobie pytanie jak dbać o wtryski aby jak najdłużej cieszyć się bezproblemową jazdą. Czyszczenie brudnych wtryskiwaczy umożliwia wiele dostępnych na rynku preparatów chemicznych. Jednym z nich jest Liqui Moly Diesel Spulung, któremu poświęcony będzie ten wpis. Wielu może się wydawać, że to tylko środek chemiczny i na pewno nie daje satysfakcjonujących efektów… Fakty są jednak inne, preparat wielokrotnie pomógł kierowcom skutecznie wyczyścić zabrudzone wtryskiwacze i przywrócić prawidłową, równą pracę silnika. Należy zaznaczyć, że środek jest w 100% bezpieczny dla auta i nie ma możliwości zniszczenia jednostki napędowej po jego zastosowaniu. Czytaj dalej Czyszczenie wtryskiwaczy – jak dbać o wtryski w dieslu?

Opublikowano 4 komentarze

Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik – Insignia 2.0 cdti

Niskie ciśnienie oleju - wyłącz silnik Insignia 2.0 CDTI

Właściciele Opli Insignia z silnikiem diesla 2.0 CDTI 160 KM często borykają się z problem pojawiającego się komunikatu na desce: “Niskie ciśnienie oleju zgaś silnik“. Kontrolka niskiego poziomu oleju zapala się najczęściej podczas zimnego rozruchu silnika, pomimo, że po kilku sekundach gaśnie w żadnym przypadku nie należy tego zjawiska lekceważyć. Czytaj dalej Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik – Insignia 2.0 cdti

Opublikowano Dodaj komentarz

Zawodny przycisk otwierania klapy bagażnika – mikrostyk Insignia

mikrostyk - przycisk otwierania klapy insignia

Koncern GM wypuścił na rynek (dokładnie w 2008 roku) niezwykle wygodną limuzynę, którą jest Opel Insignia. Niestety limuzyny również miewają wady fabryczne. W tym modelu bardzo problematyczny okazał się mikrostyk – przycisk otwierania klapy bagażnika. Do wystąpienia awarii może dojść nawet w autach, które nie mają dużego przebiegu, a objawem jest brak możliwości otwarcia klapy po naciśnięciu przycisku. Jak zatem naprawić wadliwy mikrostyk i to bez konieczności odwiedzenia mechanika samochodowego? Czytaj dalej Zawodny przycisk otwierania klapy bagażnika – mikrostyk Insignia