Regulamin
świadczenia usług drogą internetowa za pośrednictwem portalu https://e-opel24.pl/
Zarządcą i właścicielem Portalu jest firma „MiJ” J. Kusiak Spółka Jawna, wpisanej przez Sąd Rejonowy w mieście Łodzi, Wydział Gospodarczy do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000009697.
NIP 727-012-88-54,
REGON :470372909
Nr konta bankowego :
12114020170000470212979274 Siedziba : 92-516 Łódź, ul. Puszkina 82
Tel.: 728 491 215
Tel.: 42 2363031 wew. 4
e-mail: e-sprzedaz@mij.pl
gg : 4720540
Pracujemy w godzinach:
Pon.-Pt. 7°°-18°°
So. 7°°-12°°
1. Zakres usług
1.1 Niniejszy Regulamin zawiera szczegółowe informacje o warunkach świadczenia usług drogą elektroniczna za pośrednictwem portalu http://sklep.mij.pl/ (zwanym dalej Portalem), a w szczególności o handlu elektronicznym w oparciu o następujące akty prawne :
ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności wyrządzonej przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 poz. 271)
ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 poz. 1176)
ustawa z dnia 20 lipca 2001 r. o kredycie konsumenckim (Dz. U. Nr 100 poz. 1081 z późniejszymi zmianami) – jeżeli sprzedaż odbywa się na raty.
ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.(Dz. U. 2014 poz. 827)
1.2 FIRMA „MiJ” świadczy usługi za pośrednictwem Portalu w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego regulaminu, zastrzegając sobie prawo do dokonywania zmian i aktualizacji jego treści w każdym czasie. Każda taka zmiana będzie wyraźnie zasygnalizowana w Portalu.
1.3 W każdym przypadku, przed skorzystaniem z usług zaoferowanych portalu http://sklep.mij.pl, Użytkownik powinien zapoznać się z treścią regulaminu, a następnie potwierdzić ten fakt i akceptację jego postanowień .
1.4 Portal http://sklep.mij.pl zajmuje się usługami w branży motoryzacyjnej, a w szczególności :
1.4.1 Sprzedażą nowych części zamiennych do samochodów osobowych
2. Zakres odpowiedzialności Firmy „MiJ”
2.1 Stworzony z największą starannością katalog części zamiennych zamieszczony w Portalu został oparty na bazie danych firmy TecDoc. W związku z tym Firma „MiJ” nie ponosi odpowiedzialności za błędy zawarte w naszym katalogu wynikające z błędów w wymienionej bazie danych. Przedstawione w sklepie zdjęcia mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą odbiegać od faktycznego wyglądu produktu.
3. Zasady sprzedaży
3.1 Prezentacja naszych produktów na naszej stronie zawiera jedynie zaproszeniem klienta do zawarcia umowy. W przypadku towarów o statusie „Dostępne” oraz „Dostępne wkrótce” umowę uważa się za zawartą w momencie przesłania do naszej firmy przez klienta wypełnionego formularza zamówienia znajdującego się na stronie sklepu.Towary, które nie są bezpośrednio dostępne u naszych kontrahentów (Status „Brak”) oraz w stosunku do towarów oryginalnych (z logo producenta pojazdu) i innych towarów sprowadzanych na indywidualne zamówienie klienta wymagana jest przedpłata na konto .W stosunku do powyższych towarów obowiązują warunki dostawy uzgadniane indywidualnie z klientem miedzy innymi brak możliwości zwrotu. Każdy klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia na swoje konto poczty elektronicznej.
3.2 Status „Dostępne „oznacza towary dla których czas realizacji zamówienia wynosi od od 2 do 7 dni roboczych (czas od momentu potwierdzenia zamówienia przez sklep do dostarczenia przesyłki nabywcy) W niektórych przypadkach zamiast „Dostępne” może być podana bezpośrednio dostępna ilość szt. towaru-zasady realizacji j.w Status „Dostępne wkrótce „oznacza towary importowane z zagranicy dla których czas realizacji zamówienia wynosi 5-14 dni roboczych. Status „Brak” oznacza, towary w stosunku do których konieczna jest konsultacja z ich producentami. W takim wypadku prosimy o kontakt z obsługą sklepu (e-mailem, przez komunikator GG lub telefonicznie) w celu ustalenia indywidualnych warunków dostawy.
3.3 Przesyłki z zaznaczoną opcją
-Przelew na nasze konto – procedura realizacji zamówienia zostaje rozpoczęta w momencie wpływu środków na konto naszej firmy. Na wpływ środków na konto oczekujemy do 10 dni. Po upływie tego okresu zamówienie zostanie anulowane.
-Płatność elektroniczna – procedura realizacji zamówienia zostaje rozpoczęta w momencie potwierdzenia zamówienia i dokonaniu płatności.
-Płatność za pobraniem – procedura realizacji zamówienia zostaje rozpoczęta w momencie potwierdzenia zamówienie prze naszego konsultanta. W niektórych przypadkach może zachodzić możliwość dodatkowego telefonicznego potwierdzenia zamówienia w rozmowie z konsultantem naszej firmy. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe podanie numeru telefonu podczas rejestracji, a także dbałość o to, by Państwa dane były zawsze aktualne (np. w przypadku zmiany numeru telefonu bądź adresu).
-Odbiór własny – będą oczekiwały na klienta 7 dni od czasu przygotowania zamówienia do odbioru, którego można dokonać w siedzibie Firmy „MiJ” 92-516 Łódź ul. Puszkina 82. Pon – pt w godz. 7-18 ; Sob. w godz. 7-12. Jeżeli zamówienie jest gotowe do odbioru otrzymają Państwo informację drogę elektroniczną o wysyłce lub przygotowaniu do odbioru własnego .
3.4 Wszystkie oferowane przez nas towary posiadają gwarancję jakości producenta. Zakupione produkty przeznaczone są do montażu w warsztatach specjalistycznych.
3.4.1 Reklamacje dotyczące :
uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu
niezgodności towaru z zamówieniem
należy zgłosić bezzwłocznie do momentu stwierdzenia niezgodności. Reklamacje dotyczące uszkodzeń powstałych podczas transportu rozpatrujemy tylko na podstawie protokołu uszkodzeń spisanego z kurierem dostarczającym przesyłkę.(patrz Wysyłka®Odbiór paczki)
3.4.2 Reklamacje produktów posiadające karty gwarancyjne.
Okres gwarancji i jej szczegółowe warunki są określone w karcie gwarancyjnej przez producenta lub dystrybutora. Prosimy o zapoznanie się z tymi warunkami .
3.4.3 Reklamacje produktów na zasadach rękojmi
W ciągu dwóch lat od daty zakupu (dotyczy sprzedaży klientom indywidualnym) należy złożyć reklamację w razie stwierdzenia wad fabrycznych towaru (wad materiałowych lub technologicznych). Rękojmią nie są objęte uszkodzenia na skutek niewłaściwego montażu, w wyniku wypadku, normalnego zużycia eksploatacyjnego oraz przedwczesnego zużycia na skutek niewłaściwego stanu elementów współpracujących z reklamowaną częścią.
Reklamacje należy złożyć pocztą elektroniczną na adres e-sprzedaz@mij.pl w ciągu dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową wypełniając formularz „Zgłoszenie reklamacji”. Jeśli reklamacja spełnia wymogi formalne, należy odesłać , na własny koszt, wadliwy towar wraz ze wszystkimi elementami znajdującymi się na jego wyposażeniu. Do przesyłki należy dołączyć dowód zakupu oraz montażu produktu w warsztacie specjalistycznym. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 lub 21 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem. W przypadku uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na pełnowartościowy Jeśli naprawa będzie ekonomicznie nieuzasadniona, a wymiana z różnych powodów niemożliwa (na przykład z powodu wycofania towaru ze sprzedaży), zwrócimy równowartość ceny towaru lub zaoferujemy inne, dostępne w naszej ofercie towary do wyboru. Roszczenia z tytułu uznanej reklamacji nie dotyczą kosztów dodatkowych: transportu, montażu, demontażu itp.Przedstawione w sklepie zdjęcia mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą odbiegać od faktycznego wyglądu produktu. Różnica w wyglądzie produktu przedstawionego na zdjęciu i produktu faktycznie otrzymanego nie stanowi podstawy do złożenia reklamacji.
3.5 Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie np.na piśmie-przesyłając formularz „Zwrot towaru” drogą elektroniczą na adres e-sprzedaz@mij.pl oraz zwracając zakupiony towar, w terminie 14 dni liczonym od daty wydania towaru (odbioru przesyłki ). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później, niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia na adres Firma „MiJ” J. Kusiak Spółka Jawna 92-516 Łódź, ul. Puszkina 82. Możliwość zwrotu towaru nie dotyczy towarów sprowadzanych na indywidualne zamówienie klienta – towary oryginalne, towary o statusie „Brak” itd. Zwrot towaru możliwy jest jedynie w przypadku produktów nieużywanych, w oryginalnych opakowaniach, nieuszkodzonych. Zalecamy wykorzystanie dodatkowego opakowania do wysyłki, aby oryginalne opakowanie nie nosiło śladów uszkodzeń, ani nie miało żadnych śladów taśm do pakowania, naklejek itp. Zwracane towary muszą być kompletne. Towary zabezpieczone fabrycznie przed otwarciem nie mogą być zwrócone po zdjęciu folii lub usunięciu innych zabezpieczeń, bądź zniszczeniu pudełka.Do przesyłki ze zwracanym towarem należy dołączyć oryginał formularza. Jeżeli towar spełnia wymagania odnośnie towarów zwracanych, wystawimy fakturę korygującą i zwracamy niezwłocznie konsumentowi poniesione koszty np.przelew na wskazane konto. Oryginał i kopię odsyłamy listem priorytetowym. Prosimy o odesłanie podpisanej kopii faktury korygującej. Koszty przesyłek nie są przez nas refundowane. Nie przyjmujemy również żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
3.6 Dostawa odbywa się wyłącznie za pośrednictwem firm kurierskich. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone. Po przekazaniu przesyłki kurierowi otrzymają Państwo e-mail lub Sms z numerem listu przewozowego .Dzięki temu istnieje możliwość sprawdzania na stronie przewoźnika trasy przesyłki.Kurier ma obowiązek dostarczyć przesyłkę max. do 3 dni roboczych od daty nadania.Paczki pakujemy zawsze z należytą starannością. Przy odbiorze należy sprawdzić w obecności kuriera, czy przesyłka (opakowanie i zawartość) jest w stanie nienaruszonym. Szczególną uwagę należy zwracać przy odbiorze części elektronicznych. Jeżeli przesyłka jest uszkodzona lub istnieje podejrzenie jej wcześniejszego otwierania prosimy spisać protokół uszkodzenia i przesłać do nas kopię. Odpowiedni formularz posiada kurier. Tylko protokół spisany przy odbiorze przesyłki, w obecności kuriera, uprawnia do zgłaszania reklamacji w postaci braku lub uszkodzenia mechanicznego zawartości. Bez poprawnie wypełnionego protokołu uszkodzenia przesyłki nie będziemy mogli rozpatrzyć reklamacji dotyczących uszkodzeń powstałych w trakcie transportu .
3.7 Do ceny części regenerowanej doliczana jest dodatkowa opłata zwrotna (kaucja) za zwrot części starej, tzw. „rdzenia ”. Kaucja jest różna dla różnych produktów; zależy od producenta i rodzaju części. Części te podlegają takim samym przepisom z tytułu gwarancji bądź rękojmi, jak części fabrycznie nowe. Dotyczy to w szczególności takich produktów jak półosie napędowe, przekładnie kierownicze, pompy wspomagania układu kierowniczego, kompresory klimatyzacji, turbosprężarki, rozruszniki i alternatory.
Przykładowe Warunki odbioru –uszkodzenia dyskwalifikujące zwrot
Sprężarki -Zdemontowane elementy, pęknięta obudowa ,uszkodzenia mechaniczne elementów, silna korozja.
Przekładnie kierownicze-Uszkodzenia odlewu, elementów montażowych i przyłączeniowych ,zdemontowane elementy (przewody zasilające ,drążki kier.),uszkodzenia powypadkowe ,korozja elementów wewnętrznych
Pompy wspomagania – Pęknięta obudowa, uszkodzenia wałka ,kół pasowych, piast i przewodów zasilających ,zdemontowane elementy, uszkodzenia powypadkowe ,korozja elementów wewnętrznych, uszkodzenia połączeń gwintowanych
Alternatory i rozruszniki-Zdemontowane elementy, pęknięta obudowa ,uszkodzenia mechaniczne elementów, silna korozja.
Ostateczną decyzję o zwrocie kaucji podejmuje przedstawiciel producenta. Koszt dostarczenia rdzenia ponosi Kupujący. W przypadku rdzenia ,który nie spełnia powyższych warunków kaucja przepada. Rdzeń zostaje odesłany na koszt klienta ,a w razie odmowy odbioru przekazany do utylizacji .UWAGA! Kaucja zwrotna jest również doliczana do fabrycznie nowych akumulatorów. Jest ona zwracana po odesłaniu starego akumulatora, niezależnie od tego, w jakim jest on stanie.
3.8 Wszystkie oferowane w sklepie części są fabrycznie nowe, opakowane w oryginalne opakowania. Do części, dla której producent udziela odrębnej gwarancji, dołączona jest karta gwarancyjna producenta. Oferujemy części oryginalne, oznaczone znakami firmowymi producentów samochodów oraz wysokiej jakości części producentów, dostarczających swoje towary zarówno na “pierwszy montaż” (czyli do producentów samochodów), jak i na sprzedaż poza siecią autoryzowaną.
3.9 Wszystkie ceny towarów podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie stanowią oferty w rozumieniu art.61 Kodeksu cywilnego. Dokładamy wszelkich starań, by cena podana przy każdym towarze była aktualna. Jeśli po złożeniu zamówienia okaże się, że cena została podana błędnie (błąd systemu, wzrost ceny u dostawcy itp.), zostaniesz o tym niezwłocznie poinformowany, a realizacja zamówienia zostanie wstrzymana do czasu podjęcia przez Ciebie decyzji co do zakupu po zmienionej cenie. Zastrzegamy sobie możliwość zmian cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
4. Ochrona danych osobowych
Każdy klient składając zamówienie wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych Firmy „MIJ” J. Kusiak Sp. J., z siedzibą w Łodzi przy ul. Puszkina 82 wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego – pod numerem KRS 0000009697, NIP 727-012-88-54, Regon 70372909 oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy, a także w celach marketingowych, tzn. otrzymywanie od firmy „MIJ” J. Kusiak Sp. J. informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204) na podany przy rejestracji w sklepie MIJ adres poczty elektronicznej. Podanie danych osobowych oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sklep. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Użytkownik posiada prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania, ma także prawo żądać usunięcia podanych danych osobowych. Zbierane dane przetwarzane będą wyłącznie w celu świadczenia usług przez Firmę „MIJ” J. Kusiak Sp. J. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom, z wyjątkiem zakresu niezbędnego do prawidłowego świadczenia usług w serwisie. Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest całkowicie dobrowolne. Dane osobowe naszych klientów są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. “O ochronie danych osobowych” (Dz. U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
5. Sposób rozstrzygania sporów
W sprawach nieuregulowanych powyżej mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego i przepisy Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.