Opublikowano Dodaj komentarz

Uszkodzony klin na wale korbowym Opel 2.0 cdti

2.0 cdti - koło zębate wału korbowego - 55566012, 637272, 93178821, 5636346, 55183525 - opel

Układ rozrządu w silniku spalinowym odpowiedzialny jest za odprowadzanie spalin do kanałów wydechowych oraz za dostarczanie mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów. Mechanizm ten odgrywa więc bardzo ważną rolę, w przypadku jego awarii dochodzi do kompletnego unieruchomienia pojazdu, a nawet poważnego uszkodzenia silnika.

Czytaj dalej Uszkodzony klin na wale korbowym Opel 2.0 cdti
Opublikowano Dodaj komentarz

Niski poziom płynu chłodzącego Astra, Vectra, Zafira

Niski poziom płynu chłodzącego - komunikat - opel

Komunikat dotyczący niskiego poziomu płynu chłodniczego pojawia się najczęściej w Oplach: Astra G, H, J, Vectra C, Zafira B oraz Insignia. Na pewno nie należy go bagatelizować. Jeśli będziemy mieli szczęście skończy się tylko na wymianie czujnika poziomu płynu chłodzącego. Jeśli pecha z powodu pęknięcia zbiorniczka i fizycznego wycieku płynu to skutki mogą być poważne łącznie z przegrzaniem jednostki napędowej.

Czytaj dalej Niski poziom płynu chłodzącego Astra, Vectra, Zafira
Opublikowano Dodaj komentarz

Błąd P2282 Insignia 2.0 cdti i komunikat „Awaria pojazdu…”

Przewód intercollera Opel Insignia 2.0 CDTI 13242121 / 22990025 / 860118 / 1302275

Komunikat „Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem” często idzie w parze z błędem P2282-52. Pojawia się w Oplu Insignia oraz Zafira wyposażonych w silnik diesla 2.0 cdti w praktycznie wszystkich wariantach mocy. Winowajcą jest uszkodzony przewód Intercollera, zwany potocznie rurą od turbo. Guma, z której został wykonany niestety pęka i pojawia się nieszczelność w układzie dolotowym. Usterka jest na tyle częsta, że Opel przeprowadzał bezpłatną akcję serwisową na wymianę tej rury.

Czytaj dalej Błąd P2282 Insignia 2.0 cdti i komunikat „Awaria pojazdu…”
Opublikowano Dodaj komentarz

Drgania, wibracje podczas przyspieszania Insignia – przyczyny i skutki

Drgania auta - Insignia podczas przyspieszania

Dziwne drgania i wibracje podczas przyspieszania Oplem Insignią (1.6, 2.0 Turbo i cdti) to problem, który trapi wielu kierowców. Występuje już podczas delikatnego wciskania gazu i nasila się gdy przyspieszamy gwałtowniej. Drgania wyraźnie czuć na kierownicy, często zdarza się, że auto drga na boki. Towarzyszą temu bardzo uciążliwe hałasy w rodzaju dudnienia we wnętrzu auta.

Czytaj dalej Drgania, wibracje podczas przyspieszania Insignia – przyczyny i skutki
Opublikowano Dodaj komentarz

Kiedy należy wymienić koło dwumasowe?

Zamachowe koło dwumasowe

Dwumasowe koło zamachowe to jeden z najsłabszych punktów nowoczesnych samochodów, napędzanych silnikiem diesla. Element ten zużywa się w każdym samochodzie, w niektórych szybciej, w innych nieco później, ale zawsze koszta naprawy są dość wysokie. Zastanawiasz się jak rozpoznać uszkodzenie „dwumasy”? Spieszymy z odpowiedzią.

Czytaj dalej Kiedy należy wymienić koło dwumasowe?
Opublikowano Dodaj komentarz

Problemowe klapy wirowe kolektora dolotowego – Insignia 2.0 cdti

Zabrudzona klapa wirowa kolektora Insignia 2.0 cdti

Urywające się klapy wirowe kolektora dolotowego w Oplach Insignia, Astra J IV, Zafira C z silnikiem 2.0 cdti to niestety dość powszechny problem. Szczególnie w modelach z początkowych lat produkcji gdzie występowały kolektory o nr. 55566258 klapki urywały się z powodu wady konstrukcyjnej. W nowszych modelach montowano kolektor ssący o numerze 55571993, który był już konstrukcją znacznie trwalszą.

Czytaj dalej Problemowe klapy wirowe kolektora dolotowego – Insignia 2.0 cdti
Opublikowano Dodaj komentarz

Uszkodzony termostat samochodowy – objawy i wymiana

Aby silnik auta działał sprawnie musi być odpowiednio chłodzony. Awaria układu chłodzenia może doprowadzić nawet do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

W skład najważniejszych elementów układu chłodzenia wchodzą termostat, pompa wody, nagrzewnica oraz chłodnica. Wszystkie powinny być w 100% sprawne.

Czytaj dalej Uszkodzony termostat samochodowy – objawy i wymiana
Opublikowano Dodaj komentarz

Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?

Prawie każde auto z silnikiem diesla po 2000 roku produkcji wyposażone jest w filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Konieczność ich stosowania wymusiły przepisy – kolejno wchodzące normy spalin Euro 5 a potem 6. Wszystko po to aby auta stały się bardziej ekologiczne i emitowały do atmosfery mniej szkodliwych substancji.
Rzeczywiście udało się w znaczny sposób zmniejszyć emisję szkodliwych cząstek stałych do atmosfery, ale jest też druga strona medalu… Filtry dpf wymagają dodatkowej uwagi i niekiedy przysparzają kierowcom sporo problemów. Szczególnie gdy auto w znacznej mierze eksploatowane jest w warunkach miejskich. Czytaj dalej Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP?

Opublikowano Dodaj komentarz

Wyciek oleju z chłodniczki Insignia, Astra J 2.0 cdti 1.6 1.8

Dziś chcielibyśmy opisać kolejną typową bolączkę silnika diesla 2.0 cdti, ale również 1.6 i 1.8 w benzynie montowanego między innymi w modelach: Insignia oraz Astra J. Chodzi dokładnie o wyciek oleju z okolic chłodnicy oleju oraz obudowy filtra. Problem początkowo daje o sobie znać widocznym zapoceniem, a w skrajnych przypadkach olej może zacząć kapać.
Czytaj dalej Wyciek oleju z chłodniczki Insignia, Astra J 2.0 cdti 1.6 1.8