Opublikowano Dodaj komentarz

Opel Astra K – naprawa przepalonej kostki tylnej lampy

Zestaw naprawczy wtyczki tylnej lampy do Opla Astry K - wtyczka i konektory

Jeśli spotkała Cię popularna awaria, która dotyczy Opla Astry K, mianowicie tylna lampa nie świeci lub działa częściowo, dodatkowo na wyświetlaczu pojawiają się komunikaty typu “sprawdź światła hamowania” lub “sprawdź lewy/prawy kierunkowskaz” mamy dla Ciebie najwygodniejsze rozwiązanie.

Przyczyną awarii jest w 99% przypadków wypalony wtyk masy w kostce. W naszym sklepie kupisz zestaw naprawczy kostki lampy tylnej do Opla Astry K, który pozwoli na szybką i skuteczną naprawę.

Zestaw naprawczy wtyczki tylnej lampy – Opel Astra K

W skład zestawu naprawczego wchodzi oryginalna kostka elektryczna renomowanej marki Molex (pakowana jest przez firmę Schröder-Technik.), która dostarcza złącza na pierwszy montaż. Dodatkowo otrzymasz styki elektryczne – konektory odporne na wysoką temperaturę pracy. Oferowany zestaw niczym nie różni się od produktów proponowanych przez autoryzowaną sieć serwisową Opla, poza wielokrotnie niższą ceną.

Zestaw naprawczy (kostka – wtyczka lampy tylnej i konektory) pasuje do wszystkich wersji silnikowych i nadwozia występujących w Oplu Astrze K zarówno na prawą jak i lewą stronę auta. Kliknij poniżej aby przejść na stronę produktu:

Zestaw naprawczy wtyczki-kostki tylnej lampy montowanej w Oplu Astrze K

Dlaczego w kostce lampy tylnej w Oplu Astrze K wypala się styk?

Przyczyną problemu są po pierwsze słabej jakości styki wykonane ze zwykłej, cienkiej, ocynkowanej stali. Po drugie jest zastosowany dość cienki przewód, który się przegrzewa w okolicach styku i powoduje jego wypalenie.

Upala się zawsze pin masy znajdujący się on na środku wtyczki.

Wypalony pin masy w kostce lampy od astry k

Jazda z wypalonymi stykami we wtyczce jest bardzo niebezpieczna, może doprowadzić nawet do pożaru auta. Dla własnego bezpieczeństwa usterkę należy jak najszybciej zdiagnozować i usunąć wymieniając wtyczkę na nową.

Naprawa wypalonej kostki lampy tylnej w Oplu Astrze K krok po kroku

Demontujemy tylną lampę

Wyłączamy silnik i upewniamy się, że światła również zostały wyłączone. Następnie otwieramy bagażnik i zdejmujemy osłonę w pobliżu lampy z lewej lub prawej strony bagażnika. Następnie odkręcamy czarną plastikową nakrętkę uchwytu lampy obracając ją w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Na sam koniec delikatnie wyjmujemy całą lampę od zewnątrz auta. Demontaż lampy w Oplu Astrze K został zaprezentowany na poniższym filmie:

Demontaż tylnej lampy – Astra K

Odpinamy kostkę z wiązką od lampy

Wyciągamy czerwoną blokadę zatrzasku, a następnie naciskamy na czarny zatrzask żeby zeskoczył z ząbka i wyciągamy wtyczkę.

Demontujemy piny z wtyczki, instruktaż jak to zrobić znajdziesz na filmie:

Instruktaż dotyczący wyjmowania konektorów z wtyczki

Ewentualnie jeśli mamy problem z wyjęciem przewodów ze starej wtyczki możemy po prostu je uciąć zaraz przy wtyczce.

Przymocowujemy ucięte przewody do dołączonych do zestawu nowych konektorów, a następnie umieszczamy je wszystkie po kolei w nowej wtyczce. Naturalnie zwracamy szczególną uwagę na to aby nie pomylić kolejności przewodów. Przed ich ucięciem warto zrobić sobie zdjęcie.

Podłączamy wtyczkę do lampy i montujemy lampę z powrotem do auta

Po montażu mamy dokładnie takie samo połączenie jak fabryczne bez żadnych dodatkowych połączeń na przewodach. Gwarantuje to bezawaryjne działanie oświetlenia przez długie lata.

Dodaj komentarz