Opublikowano Dodaj komentarz

Wyciek oleju z chłodniczki Insignia, Astra J 2.0 cdti 1.6 1.8

Dziś chcielibyśmy opisać kolejną typową bolączkę silnika diesla 2.0 cdti, ale również 1.6 i 1.8 w benzynie montowanego między innymi w modelach: Insignia oraz Astra J. Chodzi dokładnie o wyciek oleju z okolic chłodnicy oleju oraz obudowy filtra. Problem początkowo daje o sobie znać widocznym zapoceniem, a w skrajnych przypadkach olej może zacząć kapać.

Gdzie dokładnie powstaje wyciek?

Insignia Astra J - uszczelka chłodniczki oleju 2.0 cdti 1.6 1.8 - schemat

Są dwa możliwe przypadki, które występują osobno lub jednocześnie. Mianowicie olej przedostaje się przez uszczelkę pomiędzy chłodniczką a obudową filtra lub pomiędzy obudową filtra a blokiem silnika.

O ile z dostępnością oryginalnej uszczelki pomiędzy obudową filtra, a blokiem silnika nie powinniśmy mieć problemów. Praktycznie do każdej wersji silnikowej możemy ją zakupić. To w przypadku uszczelki pomiędzy chłodniczką a podstawą filtra oleju producent trochę namieszał…

W zależności od wersji silnikowej da się kupić samą uszczelkę, ale są też przypadki gdzie uszczelki nie dostaniemy i ASO zaleca zakupienie całego zestawu składającego się z chłodniczki oleju, podstawy filtra, obudowy filtra wraz z uszczelkami za kwotę 1200 zł. Przyznacie, że to “trochę” drogo.

Do jakich silników samej uszczelki chłodnicy nie kupimy w Aso?

Na pewno w ASO nie dostaniemy samej uszczelki chłodniczki oleju dla niżej wymienionych silników diesla:

2.0 CDTI 110KM (81kW) A 20 DTC, A 20 DTL
2.0 CDTI 120KM (88kW) A 20 DTE
2.0 CDTI 131KM (96kW) A 20 DTJ, A 20 DT
2.0 CDTI 140KM (103kW) A 20 DTE
2.0 CDTI 160KM (118kW) A 20 DTH
2.0 CDTI 163KM (120kW) A 20 DTH
2.0 Biturbo CDTI 190KM (140kW) A 20 DTR
2.0 Biturbo CDTI 195KM (143kW) A 20 DTR

Dla posiadaczy wyżej wymienionych wersji silnikowych mamy bardzo dobrą wiadomość! Długo szukaliśmy, ale w końcu udało się nam znaleźć dostawcę, który oferuje same uszczelki pomiędzy chłodniczką oleju, a obudową filtra. Uszczelkę zakupisz w naszym sklepie dokładnie pod adresem -> Uszczelka między chłodnicę, a podstawę filtra oleju do silników 2.0 cdti

Uszczelki są najwyższej jakości porównywalnej z oryginałami. Montujemy te produkty w naszym warsztacie i pasują idealnie.

Wiele osób aby zaoszczędzić i nie kupować kompletu próbuje ratować się silikonem. Doraźnie jest to jakieś rozwiązanie jednak na dłuższą metę naszym zdaniem nie wytrzyma i będzie trzeba naprawiać jeszcze raz to samo.

Uszczelki chłodnicy oleju do pozostałych wersji silnikowych

USZCZELKI CHŁODNICY OLEJU OPEL INSIGNIA, ASTRA J 1.6 1.8 – komplet

USZCZELKI CHŁODNICY OLEJU OPEL INSIGNIA, ASTRA J 1.6. 1.8 – podstawowy zestaw

 

Dodaj komentarz