Opublikowano:

Opel Vectra B C 2.2, Astra G 2.0 di, dti diesel nie odpala? Co zrobić?

Opel Astra, Vectra 2.0, 2.2 di dti nie odpala

Bardzo częstą przypadłością silników diesla 2.0 di 82KM 8v, 101KM dti 16V oraz 2.2 di 117KM i dti 125 KM montowanych w modelach: Opel Astra G oraz Vectra B i C jest problem z odpalaniem. Jednostki te lata swojej świetności mają już dawno za sobą dlatego wymagają trochę większej uwagi niż jednostki nowe. W tym artykule poradnikowym postaramy się dość dokładnie nakreślić problem i dać wskazówki co należy zrobić aby samodzielnie lub z pomocą mechanika uporać się z problemem utrudnionego odpalania Opla z silnikiem diesla 2.0 i 2.2.

Opel nie odpala? Jakie są objawy problemu?

Aby lepiej nakreślić objawy posłużymy się wypowiedziami użytkowników z forów dyskusyjnych, którzy dokładnie opisują swoje doświadczenia. Jedna z osób pisze „Mam od wczoraj problem z moją vectra B 2.2DTI . Dziś w nocy odpaliła normalnie po przejechaniu 3 km nagle coś szarpło i nie chce odpalić„.

Ktoś inny pisze „Mam problem moja vectra nie odpala, rozrusznik kreci, akumulator dobry a auto nie odpala„.

Kolejna wypowiedź użytkownika: Proszę o szybką pomoc, wieczorem zgasiłem auto zostawiając je na parkingu, rano chciałem ruszyć i już nie odpalił.”

Oczywiście wszyscy zazwyczaj szukamy rozwiązania problemu gdy jest on już bardzo poważny. W tym przypadku auto po prosto nie chce odpalić. Należy tutaj zaznaczyć, że mamy sprawny rozrusznik i auto nie ma problemów z elektryką.

Zawsze jednak problemy z odpalaniem zaczynają się znacznie wcześniej… Chodzi nam o to, że zanim auto zupełnie przestanie zapalać to zapala, ale gorzej, tzn. rozrusznik kręci znacznie dłużej niż w latach świetności bliźniaczych silników diesla 2.2 i 2.0. Już wtedy powinien być to dla każdego kierowcy posiadającego auto z tym silnikiem niepokojący objaw tego, że coś złego dzieje się z jego autem.

Zapowietrzanie główną przyczyną utrudnionego uruchomienia silnika Opla 2.0 oraz 2.2 di, dti

Tak jak wspomniano w nagłówku główną przyczyną problemu z odpalaniem silnika diesla 2.2 i 2.0 w Oplu Vectra B, C oraz Astra G jest problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego. Niestety problem ten może być wynikiem kilku zużytych czy uszkodzonych elementów. Drogą eliminacji trzeba wszystko dokładnie posprawdzać i w razie potrzeby wymienić. My w tym artykule opiszemy 3 główne najczęściej powodujące zapowietrzanie silnika aspekty.

Podkreślmy jeszcze raz, że nie należy czekać na ostatnią chwilę aż Opel 2.2, 2.0 dti zupełnie przestanie odpalać. Powinniśmy zacząć reagować już w momencie kiedy jego rozruch odczuwalnie będzie utrudniony np. rozrusznik kręci znacznie dłużej niż wcześniej w tych samych warunkach atmosferycznych.

1. Nieszczelna obudowa filtra paliwa

Zapowietrzanie się układu paliwowego najczęściej powoduje nieszczelna obudowa filtra paliwa. Swoją przygodę z rozwiązaniem problemu powinniśmy rozpocząć od czynności najprostszej, którą w tym przypadku jest wymiana obudowy filtra paliwa. Nawet jeśli wygląda ona na nieuszkodzoną to tak naprawdę nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy jej zaczepy-zatrzaski nie przepuszczają powietrza. Obudowa filtra paliwa o numerach producenta oem 813046 / 13203637 jest dostępna w naszym sklepie internetowym pod adresem https://e-opel24.pl/produkt/obudowa-filtra-paliwa-813046-13203637-opel-astra-g-h-frontera-b-sintra-vectra-b-zafira-a-b-silniki-diesla-1-7-2-0-di-dti-2-2-dti/

Obudowa filtra paliwa Opel 816046 / 13203637 Astra G H / Frontera B / Sintra / Vectra B / Zafira A B 1.7 / 2.0 / 2.2 DI DTI

2. Uszkodzone przelewy – cienkie gumowe rurki i trójniki łączące wtryskiwacze ze sobą i powrót paliwa

Drugą przyczyną zapowietrzania się układu paliwowego i późniejszych problemów z odpalaniem silnika są uszkodzone cienkie gumowe rurki zwane przelewami, wciskane na trójniki łączące ze sobą wtryskiwacze oraz powrót paliwa . Należy dokładnie sprawdzić stan gumowych wężyków oraz trójników. Wężyk ma średnicę wewnętrzną 3.2 mm i powinien ciasno wchodzić na plastikowy trójnik. Jeśli jest on popękany lub w jakikolwiek inny sposób uszkodzony powinniśmy go wymienić. To samo tyczy się trójników.

3. Zużyte uszczelniacze trawersów pod pokrywą-deklem zaworów

Uszczelniacze trawersów to specjalne mostki łączące właśnie trawersy wraz z wtryskiwaczami. Aby się do nich dostać należy zdjąć pokrywę zaworową. Dokładnie będziemy potrzebować 4 sztuki gumowo-metalowych uszczelniaczy trawersów, 4 sztuki oringów na trawersy oraz uszczelkę pod dekiel zaworowy. Wprawny mechanik powinien dać radę wymienić wszystkie uszczelniacze delikatnie podnosząc wałek rozrządu bez rozpinania łańcucha.

Trzeci krok wymaga dość specjalistycznych umiejętności, dlatego zalecamy aby robił to doświadczony mechanik.

Po wykonanej pracy układ paliwowy należy odpowietrzyć.

Mamy nadzieję, że choć trochę pomogliśmy i każdy kto przeczyta ten artykuł będzie w stanie samodzielnie lub z pomocą mechanika poradzić sobie z bolączką silnika Opla 2.0 di oraz 2.2 dti montowanego głównie a modelach Astra G oraz Vectra B C związaną z utrudnionych rozruchem z powodu nieszczelnego układu paliwowego.

Dodaj komentarz