Opublikowano:

Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik – Insignia 2.0 cdti

Niskie ciśnienie oleju - wyłącz silnik Insignia 2.0 CDTI

Właściciele Opli Insignia z silnikiem diesla 2.0 CDTI 160 KM często borykają się z problem pojawiającego się komunikatu na desce: „Niskie ciśnienie oleju zgaś silnik„. Kontrolka niskiego poziomu oleju zapala się najczęściej podczas zimnego rozruchu silnika, pomimo, że po kilku sekundach gaśnie w żadnym przypadku nie należy tego zjawiska lekceważyć.

Często kierowcy radzą sobie w taki sposób, że wymieniają czujnik oleju oraz wgrywają nowe oprogramowanie. Niestety problem leży tak naprawdę zupełnie gdzie indziej.

Winowajcą jest uszczelka – oring pomiędzy smokiem a pompą oleju. Po kilku latach eksploatacji traci ona swoją elastyczność i niedostatecznie uszczelnia smok olejowy. Podczas postoju olej całkowicie ścieka do miski. Zaciągnięcie oleju przez pompę podczas rozruchu jest utrudnione gdyż musi ona najpierw przepompować powietrze. Komunikat zazwyczaj po chwili znika i wszystko wraca do normy jednak należy zdawać sobie sprawę z tego, że odpowiednie smarowanie silnika w pierwszych sekundach po rozruchu jest sprawą priorytetową. Niestety znane są przypadki zatarcia silników tylko z powodu opisywanej tutaj usterki. Mimo, że w czasie jazdy kontrolka się nie zapala to i tak pompa może podsysać powietrze.Uszczelka rury ssącej "smoka" pompy oleju do silników 2.0 CDTI - Astra J - Cascada - Zafira C - Insignia

Uszczelka smoka Opel Insignia / Astra J IV / Cascada / Zafira C - 646125 / 55589549

 

Dlaczego uszczelka tak szybko ulega zużyciu?

Silnik 2.0 CDTI wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF. Podczas jego wypalania zazwyczaj niewielkie ilości paliwa dostają się do oleju. W następstwie prowadzi to do tego, że początkowo miękka guma uszczelki V-ORING robi się twarda jakby była wykonana z plastiku powodując nieszczelności na linii pompa oleju – smok.

Jakie są orientacyjne koszty wymiany uszczelki smoka pompy oleju?

W Insigniach wyposażonych w skrzynię manualną wraz z otworami technologicznymi do demontażu miski koszt wyniesie w granicach 400 zł. W wersjach bez otworów technologicznych będzie jakieś 150-200 zł drożej.

Oczywiście to jest tylko koszt robocizny, należy do niego doliczyć jeszcze koszt samej uszczelki – ok. 60 zł, masę uszczelniającą miski – ok. 80 zł, zmywacz – ok. 60 zł oraz uszczelki z separatora za ok. 70 zł.

Uszczelkę smoka znajdą Państwo w naszym sklepie „uszczelka smoka”

Po wykonaniu pracy silnik najlepiej jest zalać świeżym olejem.

W Insignii 2.0 CDTI problem niskiego ciśnienia oleju występuje tak często, że serwisy zalecają profilaktyczną wymianę uszczelki smoka co minimum 4 lata.

 

 

 

Dodaj komentarz