Opublikowano 4 komentarze

Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik – Insignia 2.0 cdti

Niskie ciśnienie oleju - wyłącz silnik Insignia 2.0 CDTI

Właściciele Opli Insignia z silnikiem diesla 2.0 CDTI 160 KM często borykają się z problem pojawiającego się komunikatu na desce: “Niskie ciśnienie oleju zgaś silnik“. Kontrolka niskiego poziomu oleju zapala się najczęściej podczas zimnego rozruchu silnika, pomimo, że po kilku sekundach gaśnie w żadnym przypadku nie należy tego zjawiska lekceważyć.

Często kierowcy radzą sobie w taki sposób, że wymieniają czujnik oleju oraz wgrywają nowe oprogramowanie. Niestety problem leży tak naprawdę zupełnie gdzie indziej.

Winowajcą jest uszczelka – oring pomiędzy smokiem a pompą oleju. Po kilku latach eksploatacji traci ona swoją elastyczność i niedostatecznie uszczelnia smok olejowy. Podczas postoju olej całkowicie ścieka do miski. Zaciągnięcie oleju przez pompę podczas rozruchu jest utrudnione gdyż musi ona najpierw przepompować powietrze. Komunikat zazwyczaj po chwili znika i wszystko wraca do normy jednak należy zdawać sobie sprawę z tego, że odpowiednie smarowanie silnika w pierwszych sekundach po rozruchu jest sprawą priorytetową. Niestety znane są przypadki zatarcia silników tylko z powodu opisywanej tutaj usterki. Mimo, że w czasie jazdy kontrolka się nie zapala to i tak pompa może podsysać powietrze.Uszczelka rury ssącej "smoka" pompy oleju do silników 2.0 CDTI - Astra J - Cascada - Zafira C - Insignia

Uszczelka smoka Opel Insignia / Astra J IV / Cascada / Zafira C - 646125 / 55589549

Dlaczego uszczelka tak szybko ulega zużyciu?

Silnik 2.0 CDTI wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF. Podczas jego wypalania zazwyczaj niewielkie ilości paliwa dostają się do oleju. W następstwie prowadzi to do tego, że początkowo miękka guma uszczelki V-ORING robi się twarda jakby była wykonana z plastiku powodując nieszczelności na linii pompa oleju – smok.

Jakie są orientacyjne koszty wymiany uszczelki smoka pompy oleju?

W Insigniach wyposażonych w skrzynię manualną wraz z otworami technologicznymi do demontażu miski koszt wyniesie w granicach 400 zł. W wersjach bez otworów technologicznych będzie jakieś 150-200 zł drożej.

Oczywiście to jest tylko koszt robocizny, należy do niego doliczyć jeszcze koszt samej uszczelki – ok. 60 zł, masę uszczelniającą miski – ok. 80 zł, zmywacz – ok. 60 zł oraz uszczelki z separatora za ok. 70 zł.

Uszczelkę smoka znajdą Państwo w naszym sklepie “uszczelka smoka”. 

W sprzedaży posiadamy również kompletny zestaw uszczelek smoka pompy oleju Astra J IV, Insignia, Zafira C 2.0 cdti.

Po wykonaniu pracy silnik najlepiej jest zalać świeżym olejem.

W Insignii 2.0 CDTI problem niskiego ciśnienia oleju występuje tak często, że serwisy zalecają profilaktyczną wymianę uszczelki smoka co minimum 4 lata.

4 komentarze do “Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik – Insignia 2.0 cdti

  1. Witam mam pytanie dotyczące tego problemu bo wymieniłem uszczelke na smoku i miałem spokój przesyłam 5 tys km i problem znów się pojawił czy winna może być też pompa oleju bo problem jest tylko na zimnym silniku.

    1. Jeśli naprawa została wykonana zgodnie ze sztuką to problemu należy szukać gdzie indziej. Może to być problem niesprawnej pompy oleju

  2. “niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik ” taki komunikat włączył misię wczoraj na A1 okolice Radomska – po wyłączeniu auta , komunikat zgasł , ale , zaczeły się stuki w silniku auto dział , pewnia by pojechał ale bardzo stuka – pomocy – co to może być ?

    1. Stuki w silniku niestety nie wróżą nic dobrego, prawdopodobnie nastąpiła poważna awaria…

Dodaj komentarz