Opublikowano:

Zawodny przycisk otwierania klapy bagażnika – mikrostyk Insignia

mikrostyk - przycisk otwierania klapy insignia

Koncern GM wypuścił na rynek (dokładnie w 2008 roku) niezwykle wygodną limuzynę, którą jest Opel Insignia. Niestety limuzyny również miewają wady fabryczne. W tym modelu bardzo problematyczny okazał się mikrostyk – przycisk otwierania klapy bagażnika. Do wystąpienia awarii może dojść nawet w autach, które nie mają dużego przebiegu, a objawem jest brak możliwości otwarcia klapy po naciśnięciu przycisku. Jak zatem naprawić wadliwy mikrostyk i to bez konieczności odwiedzenia mechanika samochodowego?

Szwankujący przycisk otwierania bagażnika Insignia

Jako że awaria przycisku otwierania klapy bagażnika pojawia się niemalże w każdym egzemplarzu, warto przyjrzeć się jej projektowi w celu znalezienia przyczyny tego problematycznego zjawiska. Okazuje się, że wpływ na awarię ma chromowana listwa znajdująca się w klapie bagażnika. Pod wpływem spływającej pod listwę wody podczas deszczu czy mycia samochodu, przedostaje się ona na stycznik, doprowadzając w ostateczności do jego uszkodzenia. Dobrą wiadomością jest to, że element ten można bezproblemowo i samodzielnie wymienić.

Sam przycisk jest dostępny w naszym sklepie dokładnie pod adresem mikrostyk Insignia. Do jego wymiany będzie potrzebny śrubokręt, klucz i dwie nakładki (10 mm i 7 mm).

mikrostyk - przycisk otwierania klapy insignia

Jak wymienić mikrostyk klapy bagażnika w Oplu Insignii?

W celu dostania się do zamkniętego bagażnika, należy otworzyć go od wewnątrz za pomocą śrubokręta, wkładając go w szczelinę znajdującą się pomiędzy klapą bagażnika a progiem załadunkowym. Znajduje się tam specjalny zatrzask, który należy przesunąć w lewą stronę. Aby nie doszło do ponownego zamknięcia się bagażnika podczas wymiany przycisku warto podłożyć coś pod klapę.

Następnie wyciągamy półkę i odkręcamy siedmiomilimetrowym kluczem śrubę znajdującą się w wewnętrznym uchwycie, po czym zdejmujemy wewnętrzne poszycie klapy. To umożliwi nam zdemontowanie chromowanej tylnej listwy. Po zdjęciu gumowych nakładek ze śrub z obu stron, przystępujemy do odkręcenia ich dziesięciomilimetrowym kluczem. To samo robimy ze środkowymi śrubami na listwie pod emblematem.

Kolejnym krokiem jest wypchnięcie listwy śrubokrętem, dzięki naciśnięciu wystających kołków po obu jej stronach. Przy zdejmowaniu listwy należy wypiąć kostkę ze switcha, po czym wyjąć mikrostyk z gniazda i zamocować nowy. Ostatnim etapem jest prawidłowe połączenie przewodów i złożenie wszystkich elementów w odwrotnej kolejności.

To by było na tyle, nowy mikrostyk do otwierania klapy bagażnika w Insignii powinien bez problemu działać przez kolejne lata.

Dodaj komentarz